Υποχρέωση Έκδοσης Ηλεκτρονικών Τιμολογίων από Προμηθευτές Αγαθών ή Υπηρεσιών στο πλαίσιο έργων του Ε.Λ.Κ.Ε. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
31-05-2024

Σε συνέχεια των προβλέψεων της υπ’ αριθ. 52445 ΕΞ 2023/4.4.2023 (Β’ 2385) Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την Υποχρέωση Υποβολής Ηλεκτρονικών Τιμολογίων από τους οικονομικούς φορείς, σας ενημερώνουμε ότι οι προμηθευτές στο πλαίσιο έργων/προγραμμάτων που διαχειρίζεται ο Ε.Λ.Κ.Ε. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων οφείλουν πλέον να εκδίδουν ηλεκτρονικά τιμολόγια – σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 148 έως 154 του Ν. 4601/2019 (Α’ 44)- με τη χρήση παρόχων υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων για δαπάνες που αφορούν την υλοποίηση συμβάσεων που έχει συναφθεί βάσει των προβλέψεων του Ν. 4412/2016, εφόσον οι διαδικασίες σύναψης των συμβάσεων αυτών θα ξεκινήσουν μετά την 1-06-2024.

Σημειώνεται ότι στις περιπτώσεις των προμηθειών ήσσονος αξίας, δηλαδή για συμβάσεις εκτιμώμενης καθαρής αξίας ίσης ή κατώτερης των 2.500,00€, δεν υφίσταται ακόμη υποχρέωση έκδοσης και υποβολής Ηλεκτρονικού Τιμολογίου. Ωστόσο, από 1-1-2025 και μετά θα είναι υποχρεωτική η υποβολή Ηλεκτρονικών Τιμολογίων για όλες τις δαπάνες προμήθειας αγαθών και υπηρεσιών, ανεξαρτήτως ποσού.

Τα ηλεκτρονικά τιμολόγια συντάσσονται ηλεκτρονικά σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο ηλεκτρονικών τιμολογίων, προκειμένου να είναι εφικτή η ηλεκτρονική παράδοση, παραλαβή και επεξεργασία τους μέσω κατάλληλα παραμετροποιημένων πληροφοριακών συστημάτων, σύμφωνα με τα ακόλουθα:

1. Η επιλογή ενός Πιστοποιημένου Παρόχου Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης δύναται να πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τα αναλυτικά αναφερόμενα στην σχετική ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

2. Κατά τη διαδικασία έκδοσης των Ηλεκτρονικών Τιμολογίων, τηρούνται οι προβλέψεις της Κοινής Υπουργικής Απόφασης 63446/31-05-2021 (ΦΕΚ B’ 2338) για τον Καθορισμό του Εθνικού Μορφότυπου ηλεκτρονικού τιμολογίου στο πλαίσιο των Δημοσίων Συμβάσεων.

3. Ειδικά για τις περιπτώσεις του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου στις Δημόσιες Συμβάσεις, κατά τη διαδικασία ανάθεσης των προμηθειών αγαθών και υπηρεσιών, ο Ε.Λ.Κ.Ε. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ως αναθέτουσα αρχή έχει προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες για να είναι δυνατή η παραλαβή, η διαχείριση, η επεξεργασία και η πληρωμή
των Ηλεκτρονικών Τιμολογίων των οικονομικών φορέων. Συγκεκριμένα, από 1/6/2024 και μετά θα περιλαμβάνεται στην απόφαση ανάθεσης καθώς και στις σχετικές συμβάσεις προμήθειας στις περιπτώσεις που απαιτείται η υπογραφή σύμβασης, αναφορά στην υποχρέωση των οικονομικών φορέων για έκδοση Ηλεκτρονικών Τιμολογίων.

Στο πλαίσιο αυτό, θα παρέχονται από τον Επιστημονικώς Υπεύθυνο του Έργου ή/και τον Ε.Λ.Κ.Ε οι ακόλουθες πληροφορίες στον προμηθευτή, προκειμένου να είναι εφικτή η ορθή έκδοση και δρομολόγηση του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου:

a. Κωδικός Αναθέτουσας Αρχής:
Ο Κωδικός Αναθέτουσας Αρχής Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης (ΑΑΗΤ) του Ε.Λ.Κ.Ε. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων είναι ο 1020.E00679.0001 (πεδίο ΒΤ – 46 του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου).

b. ΑΔΑ:

Σε κάθε διαδικασία προμήθειας μπορεί να γίνεται αναφορά στον ΑΔΑ της σχετικής ανάληψης υποχρέωσης (πεδίο ΒΤ-11 του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου).
c. ΑΔΑΜ:

ΑΔΑΜ της σύμβασης εφόσον υπάρχει ή θα καταγράφεται η τιμή 0 στην περίπτωση που δεν υπάρχει (στοιχείο αναφοράς της σύμβασης, πεδίο ΒΤ-12 του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου).

d. Κωδικός έργου:

Θα γίνεται αναφορά στον κωδικό του αντίστοιχου έργου στο πληροφοριακό σύστημα του Ε.Λ.Κ.Ε. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (πεδίο ΒΤ-10 του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου).

4. Ο Προμηθευτής εκδίδει το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο εισάγοντας σύμφωνα με τα παραπάνω αναφερόμενα τα στοιχεία του Ε.Λ.Κ.Ε. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, τα στοιχεία της Ανάθεσης (ΑΔΑ και ΑΔΑΜ), και τα στοιχεία του σχετικού έργου (Κωδικός Έργου). Σημειώνεται ότι ο Κωδικός Έργου αποτελεί απαραίτητο στοιχείο προκειμένου να μπορεί να ταυτοποιηθεί το έργο που αφορά το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο.

5. Ως ημερομηνία παραλαβής του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου θεωρείται η ημερομηνία παραλαβής του από το πληροφοριακό σύστημα του Ε.Λ.Κ.Ε. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, οπότε λαμβάνει τη σχετική χρονοσήμανση και ενημερώνεται σχετικά ο προμηθευτής μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕΔ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Από την ημερομηνία αυτή ξεκινά η προθεσμία του Ε.Λ.Κ.Ε. του Πανεπιστημίου για την πληρωμή της δαπάνης.

6. Κατόπιν των ανωτέρω, ο ΕΥ του έργου θα πρέπει να μεριμνήσει για την όσο το δυνατόν συντομότερη παραλαβή των αναφερόμενων ειδών ή υπηρεσιών του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου, καθώς επίσης και την σύνταξη και κατάθεση στον Ε.Λ.Κ.Ε. της σχετικής εντολής πληρωμής της δαπάνης, σύμφωνα με την υφιστάμενη διαδικασία. Σημειώνεται ότι σε επόμενο στάδιο θα σχεδιαστεί και θα υλοποιηθεί νέα διαδικασία για την ηλεκτρονική υποβολή εκ μέρους των ΕΥ των εντολών πληρωμής δαπανών μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος του Ε.Λ.Κ.Ε..

Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι για την έκδοση και διαχείριση των ηλεκτρονικών τιμολογίων, καθώς επίσης και την υποβολή των εντολών πληρωμής δαπανών μπορείτε να επικοινωνείτε με την κα. Αλεξάνδρα Γούσια (email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., τηλ.: 26510-07935) ή τον κ. Λάζαρο Καυκιά (email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., τηλ.: 26810-50040). Επίσης, για την παροχή διευκρινήσεων αναφορικά με τη διαδικασία ανάθεσης προμηθειών αγαθών και υπηρεσιών μπορείτε να επικοινωνείτε με τον κ. Γεώργιο Γκανιάτσα (email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., τηλ.: 26510-07982).
Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε πρόσθετη διευκρίνιση.

e-max.it: your social media marketing partner